POSTPARTUM SLIM




Vauva, niin ihana kuin onkin, on kuitenkin muuttanut kehon täysin. Itse laihdun nopeasti vanhaan kilolukemaan, mutta lihaksia ja keskivartaloa se ei kuitenkaan paranna yhtään enempää kuin muillakaan. Ihan ykkösjuttu on liikunta ja kehon ryhdin parantaminen lihaskuntoharjoittelulla. Minä uskon kahvakuulailuun, joku toinen tiukkaan vatsalihastreeniin. Pääasia kumminkin on, että harrastaa lihaskuntoa parantavaa liikuntaa sen vaunulenkkeilyn lisäksi. Muista kuitenkin varmistua siitä, että vatsalihakset ovat palautuneet paikalleen ennen kuin alat treenaamaan suoria vatsoja. 

Jos aika ei nyt ihan heti riitä siihen, että lähtisit kuntosalille huhkimaan, niin on onneksi olemassa vaihtoehto jolla voi häivyttää keskivartalon ongelma-alueiden näkymistä tehokkaasti. Sitä kutsutaan vaatteilla hämäämiseksi. 

---

It is time to shape up after pregnancy. Many of us have the same problem: loose skin in tummy area. I have done quite a lot of work and excersises. But still the muffin top remains.  I show you some ways to dress yourself to hide these problem areas if you feel uncomfortable showing it. 

Pukeudu vyötäröltä joustaviin housuihin

Kuvassa mulla on joustavasta kankaasta ommellut jegginssit jalassa. Näissä on korkea vyötärö, joka nousee yli jenkkakahvakohdan. Nyrkkisääntönä voi pitää, että varo sellaisia housuja, joiden vyötärökaitale on tiukka navan alapuolella. Suosi korkeavyötäröisiä. 

housut Ottobre women Lampi jeggings size 36. 

Wear stretchy pants

I have some jeggins, treggings or whatever that look like denim pants but are actually made of lycra sweat fabric. They have back pockets and stretchy waistline that goes over my belly. These feel very supportive and comfortable. 


---

Suosi löysiä paitoja

Helpoin tapa häivyttää muhkut vatsasta on väljä yläosa. Tässä mulla on viskoosikankaasta ommeltu teeppari, jonka vedostettu leikkaus tekee hoikentavan vaikutelman. Helman voi laittaa osittain vyötärönauhan sisään tai jättää kokonaan housun päälle. Kätevä myös imettäessä, koska paidan voi nostaa ylös. Alle puen spagettiolkaimisen topin.


paita Ottobre women 2/15 malli nro. 10 koossa 38.

Toinen vaihtoehto on empireleikkaus. Joillakin toimii, toisilla se näyttää edelleen raskauspaidalta. Kokeile toimiiko se sinulla!

paita Mekkotehdas lapset, naisten Maarit koko 36. 

Wear oversize and loose tops. I have selected to viscose fabrics that are light and easy. Print color in the fabric is vibrant, so no bumps are visible. If you still have larger tummy than your breast area, I suggest you forget the empire cut. It may still look that you are 5 months pregnant.

---
Pukeudu kerroksittain

Pue yläosaan kaksi kerrosta vaatetta. Alle toppi ja päälle väljä neuletakki. Edestä jenkkikset jää varjoihin, takaa peittyvät neuletakin alle.


Layer, layer, layer!

An oversized cardigan over a top is quite good way to hide the muffin top. One cannot see it from behind at all and it gives you vertical shape that looks slimming. 


--- 

 Muista hyvä ryhti!

Korkeavyötäröiset housut ja toppi käyvät oikein hyvin, kun muistat hyvän ryhdin. Hartiat alas ja taakse, selkä luonnollisesti suoraan. Nauti siitä, että kerrankin sinulla on rinnat (jos olet luonnostasi pienirintainen kuten minä). Aktivoi sisäistä vatsalihasta ja lantionpohjaa vetämällä napaa kohti selkärankaa.



Remember good posture

I myself have so poor posture, but have worked my butt of to make it better. Make some muscle excersise and keep your middle body strong. It takes a few pounds away immidiately. 


---

Käytä alla tukevia alusvaatteita

Muista oikeanlaiset rintaliivit ja osta tarpeen mukaan vatsaa tukevia alushousuja. Yleensä kun ensimmäinen vaatekerros on kunnossa, tuntee olonsa jo heti paljon paremmaksi. 

Wear supportive underwear

I have a slimming shaping undergarment that looks like a very tight dress. The colour of the dress is powder/champagne so it is not visible under the clothes. I use it only in special occasions like parties and restaurants. It makes me feel good. It was essential in our baby name giving ceremony. 

---

Käytä oikeankokoisia vaatteita

Viimeinen vinkki on se tärkein: pukeudu kokoosi. Älä yritä vanhoihin vaatteisiisi heti. Osta mieluummin sinulle sopivia. Minä esimerkiksi olin ennen kokoa 36, mutta nyt vieläkin 38. Vanhat vaatteet ovat vielä lähes kaikki liian tiukkoja ja näyttävät puristavan jenkkiksiä esiin. Käytä siis rohkeasti isompia vaatteita kuin ennen. 

Wear the right size

I cannot underline this enough. Measure yourself and choose clothes that are proper size for you right now, not 5 years ago. Pelvic area is usually wider after giving birth for several monts, even years. The same old jeans should be actually one size bigger to look the same that they looked before pregnancy. The key to look slim is to wear the right size. Do not stare at the size chart and choose the same size every time. I am between sizes 36 and 38 and I still have to test which looks the best. 

Oliko näistä vinkeistä sinulle apua? 

2 kommenttia

  1. Hienoja vinkkejä! Onneksi oma maha on lähtenyt pienemään liikunnan avulla. Jaksaisi vielä tehdä lihaskuntoharjoituksia, niin olisi hyvä, mutta pyöräily ja lenkkeily on ne, mihin nyt ennätän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pyöräily ja lenkkeily on ihan parhaita kyllä. Saa raitista ilmaa. Ootko kokeillut jumpata lapsi painona? :D nostoja, vatsoja jne. Sekin on hauskaa.

      Poista